Alberte Pagán

CINEMA

FILMOGRAFIA

01. COMO FOI O CONTO (1999-2004, 30′, cor e branco e negro, diálogos em galego, miniDV)

02. OS WASLALA (1996-2005, 14’, cor, diálogos em castelhano, Vídeo8)

03. Bs. As. (1999-2006, 79’, cor, diálogos em galego e castelhano, miniDV)

04. PÓ DE ESTRELAS (2007, 24’, cor e branco e negro, diálogos em castelhano e galego, miniDV)

05. TANYARADZWA (2007-2009, 346’, cor, diálogos em inglês, shona e galego, miniDV)

06. ASAHRA HURRATUN! (1999-2009, 48’, cor, diálogos em castelhano, miniDV)

07. PUÍLHA 17 JANEIRO 15:33H (2010-2020, miniDV)

Puílha 17 Janeiro 2010 15:33h (2010, 15′, cor, sem diálogos)

Puílha 17 Janeiro 2020 15:33h (2020, 15′, cor, sem diálogos)

Puílha 17 Janeiro 15:33h (2020, 15′, cor, sem diálogos, dupla projecçom)

08. ECLIPSE (2009-2010, 20’, cor, sem diálogos, miniDV)

09. A PEDRA DO LOBO (2010, 111′, cor, diálogos em galego, miniDV)

10. FAUSTINO 1936 (2010, 6′, cor, muda, vídeo SD)

11. OUTRASVOZES (2000-2011, 49′, cor, diálogos em castelhano e galego, miniDV)

12. A QUEM SE LHE CONTE… (2002-2011, 67′, cor, sem diálogos, miniDV)

13. PELÍCULA URGENTE POR PALESTINA (2011-2012, 14′, cor, miniDV)

14. A REALIDADE (2001-2012, 53′, cor, diálogos em castelhano e galego, miniDV)

15. WALSED (2014, 3’30”, branco e negro, sem diálogos, HD)

16. SUPERFÍCIES (2014-2019, HD)

Long Face (carvom) (2014, 6’15”, cor, sem diálogos)

Sonho bolivariano (balor) (2014, 5’50”, cor, sem diálogos)

Forgoselo (granito) (2014, 4’10”. cor, sem diálogos)

Peter (tubo) (2015, 3’26”, cor, diálogo em inglês)

Nyaungshwe (pel) (2016, 5’18”, cor, sem diálogos)

Pagán (piçarra) (2016, 7’35”, cor, sem diálogos)

Gongoriin bombani hural (madeira) (2016, 2’59”, cor, sem diálogos)

Al (esponja) (2016, 2’31”, b/n, sem diálogos)

Berbera (canforeira) (2016, 2′, cor, sem diálogos)

La tierra santa (biblioteca) (2016, 8’50”, cor, diálogos em espanhol)

A mata (circuito electrônico) (2017, 19’40”, cor, diálogos em galego)

Skye (resina) (2018, 5’53”, cor, sem diálogos)

de cangas e baldes (programador) (2019, 40’31”, cor, diálogos em galego)

17. QUIM.COM (2014, 82′, cor, diálogos em inglês, HD)

18. FRANK (2015, 65′, cor, diálogos em inglês, HD)

19. KONFRONTATIONEN 2014 (2015, 90′, cor, sem diálogos, texto em inglês, HD)

20. ERROS (2016, 7’40”, HD):

A Fundamental Error (2016, 3’25”, cor, diálogo em inglês)

Noite de rodos (2016, 4’15”, cor, sem diálogos)

Dolores (2021, 12′, b/n e cor, diálogos em inglês)

21. τεμενος³ (2017, 37′, cor, sem diálogos, HD)

22. FLORA E FAUNA (SHOT ON SIGHT) (2017, 13’30”, cor e branco e negro, diálogos em inglês, HD)

23. A MOSCA (2017, 1’30”, cor e branco e negro, sem diálogos (som óptico), 35mm)

24. ULURU (2018, 6’51”, cor, sem diálogos, HD)

25. O CARUNCHO (2018, 17′, cor, sem diálogos, HD)

26. τέχνη (2019, 59′, cor, sem diálogos, HD)

27. 6 x 9 (2019, 9’48”, cor, muda, HD)

28. SUPERFÍCIES II (2020-, HD)

Oplezir (coco-do-mar) (2020, 35’45”, cor, diálogos em inglês)

Lume (raízes) (2020, 6’20”, cor, diálogos em galego)

Pons minea (ombu) (2020, 20’30”, cor, sem diálogos)

Bolboreta (puheretaiko) (2020, 18’51”, cor, sem diálogos)

Benposta (peneira) (2020, 8’37”, cor, diálogos em galego e espanhol)

25 de Julho (máscara) (2020, 2’43”, cor, diálogos em galego)

O mata-mosca (mata-moscas) (2020, 1’37”, cor, sem diálogos)

O monopólio da violência (revólver) (2021, 3’39”, cor, diálogos em galego)

2572021 (fachada) (2021, 3′, cor, diálogos em galego)

29. DOLORES (2021, 12′, b/n e cor, diálogos em inglês, HD)

30. LIMITES (PRIMEIRA PARTE) (2021, 56’42”, cor, sem diálogos)

31. ELEFANTE (2022, 1/60 de segundo, cor, som, sem diálogos)

32. BRONWYN (2023, 32’30”, cor, som, diálogos em inglês)

33. TRISTES TROPIQUES (2023, 20′, cor, som, diálogos em inglês)

COLABORAÇONS

01. 23-F REDUX (Aula de Audiovisuais do IES Espinheira, 2003, 5’20”)

02. A SOLUÇOM É O SOCIALISMO (Eduardo Moltó e Alberte Pagán, 2008, 10′, cor, diálogos em castelhano, miniDV)

03. ECLIPSE METANOICO (Alberte Pagán, 2009, 33′, cor, música ao vivo, miniDV)

04. ECLIPSE NO CULTURGAL (Cris Lores, 2010, 13′, cor, som, vídeo HD)

05. 8 (Cris Lores, 2012, 16′, cor, sem diálogos, súper8 e vídeo HD)

06. ECLIPSE (LUZES E SOMBRAS) (Cris Lores, 2012, 20’30”, cor, som, vídeo HD)

07. BIXAIROS (Alberte Pagán, 2015, 13”)

08. ARGEL 4 DE JULHO DE 1976 (Alberte Pagán, 2016, 3′, cor, diálogos em galego, vídeo HD)

TEORIA E CRÍTICA

Artigos publicados n’A Nosa Terra:

Cinema no museu [PDF]
Desmarques [PDF]
Ouveos por Guy Debord [PDF]
Peter Kubelka e a vanguarda austríaca [PDF]
Os jogos cinematográficos de Julio Cortázar [PDF]
Huillet / Straub, nom reconciliados [PDF]
Quei loro incontri [PDF]
Vinte-e-cinco por vinte-e-quatro [PDF]
Passeios e polifonias: París #1 [PDF]
O cinema manufacturado de Antoni Pinent [PDF]
As constantes vitais de Barbara Hammer [PDF]
Éxtases e arrebatos do cinema español [PDF]
Os Screen Tests de Warhol [PDF]
Guerrilheiros do cinema, delinquentes da arte [PDF]

Textos sobre Andy Warhol:

Andy Warhol. A Factory
Discurso de Fidel Castro em The Life of Juanita Castro de Andy Warhol [PDF]
Os Screen Tests de Warhol [PDF]
Diálogo con Alberte Pagán sobre Andy Warhol
Paul Swan, de Andy Warhol
El cine político de Andy Warhol

Textos sobre Eugenio Granell:

Imágenes del sueño en libertad: pulsaciones poéticas en el cine de Eugenio Granell [PDF]
Os ballets mecánicos de Eugenio Granell, cineasta experimental
The Mechanical Ballets of Eugenio Granell, an Experimental Filmmaker
Vigência de Granell
Arqueoloxías cinematográficas
Cinematographic Archaeologies

Textos sobre Peter Kubelka

O cinema métrico (metrischen Film) de Peter Kubelka
Peter Kubelka e a vanguarda austríaca [PDF]
Kubelka [PDF]
Verdad y ficción en el cine de Peter Kubelka [PDF]
Arquitecturas emocionales. Entrevista a Peter Kubelka [PDF]
An Architecture of Emotion. Peter Kubelka Interviewed

Textos sobre Iván Zulueta:

Residuos experimentales en Arrebato
Experimental Features in Arrebato
Experimentelle Besonderheiten in Arrebato

Cinema underground:

Vanguardismo clandestinos: o cinema underground
Vanguardismo clandestinos: El cine underground

Cinema experimental e militante:

Por un cine alternativo
Drácula, la sombra enamorada
A abstracción da estrutura [Catro películas de Ken Jacobs]
Stan Brakhage: medio siglo de cine [PDF]
HQB é possível! [PDF]
Misérias do audiovisual galego [PDF]
Vinte-e-cinco por vinte-e-catro. Experimentalismos magnéticos [versom publicada]
O nacimento de Bs. As. [PDF]
José Mari Zabala desvela o tramado de Axut [PDF]
José Mari Zabala desvela la trama de Axut [PDF]
As paisaxes políticas de James Benning [PDF]
Eu vou ser como a toupeira ou Para que serve o cinema? [PDF]
A toupeira
Compañero Federico García [PDF]
Guy Sherwin: Juego de espejos [PDF]
The Complete Works of Joyce Wieland 1963-1986 [PDF]
Kubelka [PDF]
Taka Iimura e a temporalidade
Ventanas. Claudio Caldini y el cine experimental argentino
Los nuevos impresionismos
Eniaios, a materialidade da duraçom
Objetos y apariciones
Ubu nos antípodes. Aproximaçom ao cinema australiano
O mapa e o território
Las matemáticas de la luz
Formas del cine-poema (Los caminos de la poesía en el cine)
Noites brancas dias pretos. Passeio polo cinema experimental finês
Jean-Marie Straub e a guerra de Argélia
Em Uluru
Desenterrando identidades. O cinema de Aotearoa (1929-2010)

LIVROS DE CINE

Cine de vangardas 1915-1947 (Jaime Pena [ed.], Xunta de Galicia, 1993)

Introdución aos clásicos do cinema experimental (Alberte Pagán, Xunta de Galicia, 1999; edición bilingüe galego-español)

Imaxes do soño en liberdade. O cinema de Eugenio Granell (Alberte Pagán, CGAI, Fundación Granell, 2003)

Dentro y fuera de Hollywood. La tradición independiente en el cine americano (Weinrichter y Cueto [ed.], Festival de Gijón, 2005) [Vanguardismos clandestinos: el cine underground, Alberte Pagán]

Arrebato …25 años (Cueto, Filmoteca de Valencia, 2006) [Residuos experimentales en Arrebato, Alberte Pagán]

Congreso Interdisciplinar Eugenio Granell. Actas. Abril de 2006 (Fundación Eugenio Granell, 2007) [Os ballets mecánicos de Eugenio Granell, cineasta experimental, Alberte Pagán]

A mirada impasíbel. As películas de Andy Warhol. Primeira parte (Alberte Pagán, Positivas, 2007)

Non conciliados. Argumentos para a resistencia cultural (Cineclube de Compostela [ed.], 2010) [Eu vou ser como a toupeira ou Para que serve o cinema?, Alberte Pagán]

Eugenio Granell e o cine. Unha película de vinte minutos (Eduardo L. Valiña [ed.], Xunta de Galicia, 2013) [Arqueoloxías cinematográficas, Alberte Pagán]

A mirada inqueda. As películas de Andy Warhol. Segunda Parte (Alberte Pagán, Positivas, 2013)

Andy Warhol (Alberte Pagán, Cátedra, 2014)

Ensayos de Poética. Miradas sobre el contacto entre el cine y la poesía (Jorge Oter y Santos Zunzunegui [ed.], Universidad del País Vasco, 2019) [Formas del cine-poema (Los caminos de la poesía en el cine), Alberte Pagán]

Para unha historia do cinema en lingua galega [3] De illas e sereas (Margarita Ledo [ed.], Galaxia, 2020) [Illas descoñecidas, Alberte Pagán]

Emotional Materials / Personal Processes. Six Interviews with Experimental filmmakers (Alberte Pagán, StereoEditions, 2022).

Criado com WordPress | Compartir nom é delito