Alberte Pagán

Como foi o conto

Como foi o conto

(2004, 30′)


Como foi o conto é um conto de natal, cos seus mistérios, intrigas e inesperado desenlace. Um conto de natal contado desde um dia de defuntos. Umha comédia sobre umha tragédia.

Como foi o conto é um ensaio sobre a arte de narrar, sobre como se estrutura umha narraçom. Sobre a luita da narradora para sortear os múltiplos impedimentos oferecidos pola audiência. Sobre a ajuda da audiência à hora de construir o relato, as rectificaçons, as pontualizaçons. Sobre o pracer da narraçom. É umha meditaçom sobre a utilizaçom da história como fonte do mito.

Como foi o conto desvela o poder das nossas conceiçons como moldeadoras da História, das nossas crenças como elementos conformadores da realidade. Recuperamos da realidade aquilo que se ajusta aos nossos esquemas mentais antes que adaptar estes a aquela. Como foi o conto é umha contraposiçom dialéctica entre a objectividade do primeiro plano e a subjectividade dos seguintes.

Como foi o conto é umha película familiar sobre as relaçons humanas, sobre a diglossia, sobre o conflito geracional, sobre a religiom, sobre a educaçom, sobre a cultura, sobre a política.

Como foi o conto é umha análise da image em movimento e da inevitável influência da cámara no objecto filmado. A narraçom videográfica corre paralela à narraçom persoal e sofre as mesmas interrupçons e correcçons.

Como foi o conto é.





Como foi o conto is a Christmas tale, with its mysteries, intrigues and unexpected ending. A Christmas tale told from an All Souls’ Day. A comedy about a tragedy.

Como foi o conto is an essay about the art of narration, about the structure of narration. About the narrator’s struggle to overcome the multiple obstacles set by the audience. About how the audience helps construct the story, about the rectifications, the clarifications. About the pleasure of narration. It is a meditation on the use of history as a source for myth.

Como foi o conto reveals how the power of our notions molds History, how our beliefs shape reality. We recover from reality only those facts which fit our preconceptions rather than adapt these preconceptions to the facts. Como foi o conto is a dialectical comparison between the objectivity of the first shot and the subjectivity of the following ones.

Como foi o conto is a home movie about human relations, about diglossia, about the generation gap, about religion, about education, about culture, about politics.

Como foi o conto is an analysis of the moving image and of the unavoidable influence of the camera on the filmed object. The videographic narration runs parallel to the personal narration and suffers the same interruptions and corrections.

Como foi o conto is.




Como foi o conto es un cuento de navidad, con sus misterios, intrigas e inesperados desenlaces. Un cuento de navidad contado desde un día de difuntos. Una comedia sobre una tragedia.

Como foi o conto es un ensayo sobre el arte de narrar, sobre cómo se estructura una narración. Sobre la lucha de la narradora para sortear los múltiples impedimentos ofrecidos por la audiencia. Sobre la ayuda de la audiencia a la hora de construir el relato, las rectificaciones, las puntualizaciones. Sobre el placer de la narración. Es una meditación sobre la utilización de la historia como fuente del mito.

Como foi o conto desvela el poder de nuestras concepciones como moldeadoras de la Historia, de nuestras creencias como elementos conformadores de la realidad. Recuperamos de la realidad aquello que se ajusta a nuestros esquemas mentales antes que adaptar estos a aquella. Como foi o conto es una contraposición dialéctica entre la objetividad del primer plano y la subjetividad de los siguientes.

Como foi o conto es una película familiar sobre las relaciones humanas, sobre la diglosia, sobre el conflicto generacional, sobre la religión, sobre la educación, sobre la cultura, sobre la política.

Como foi o conto es un análisis de la imagen en movimiento y de la inevitable influencia de la cámara en el objeto filmado. La narración videográfica corre paralela a la narración personal y sufre las mismas interrupciones y correcciones.

Como foi o conto es.



Criado com WordPress | Compartir nom é delito